Dat iconisch design de tijd overstijgt, staat als een paal boven water. En dat bedrijven dezelfde iconische status opzoeken door er zich mee te identificeren, bewijzen we graag met de case VOLVO.
The Volvo Retail Experience (VRE) is de naam van het retail concept dat de Volvo groep in 2013 lanceerde. Doel is om de perceptie van Volvo als Scandinavisch merk - met zijn positieve associaties - te verbeteren en te verhogen,... als onderdeel van hun integrale en geïntegreerde corporate & communicatie strategie. Immers, meubelen zijn een fundamenteel element in de realisatie van de gewenste Corprate Identity van een bedrijf... zo ook bij Volvo. Vanuit de uitgewerkte visie worden alle VOLVO showrooms wereldwijd heringericht en hermeubeld. De planning voorziet dat dit tegen 2020 volledig afgerond is.
Volvo koos daarbij bewust voor o.m. de meubelen van Hans J Wegner uit de Carl Hansen & Son (CH&S) collectie. De CH&S meubelen lenen zich uitstekend als "corprate furniture" want ze belichamen een aantal interessante waarden zoals: tijdloos, duurzaam, iconisch, prestigieus.
Dat ook een aantal meubelen van HAY en de lampen van MOOOI (Random) in de VOLVO showrooms terug te vinden zijn, bevestigt ons in wat wij delen met Volvo: "good taste, durable design". Geen toeval dat het Victors sales team zich met Volvo wagens verplaatst...
Categorie: Showrooms
Referentie: showroom Volvo
Deel dit artikel: